Alpha Mark-Red1_Med-01

Prova på  Alpha

I höst är det äntligen dags för en ny alpha-kurs här i Nygårdskyrkan.

Alpha är inte bara namnet på den första bokstaven i det grekiska alfabetet utan också namnet på en kurs i kristen tro. Kursen vänder sig först och främst till dig som vill veta mer om kristen tro. under de år som vi har haft kursen här i Ramkvilla har alltifrån ateister och nykristna till gammelkristna gått kursen och alla har de sagt att det har varit lärorikt och berikande.
En vanlig kursträff går till som så att vi träffas kl 18.30 och äter en enkel middag tillsammans. Sedan, runt 19-tiden, lyssnar vi på ett föredrag över det för kvällen aktuella ämnet. Sedan sätter vi oss runt kaffebordet med en god kaka och samtalar om det vi har fått höra. I samtalet får man chansen att ställa frågor so har väckts, man får säga om man håller med eller om man anser att allt som sagt under kvällen bara är bluff och båg – alla tankar, åsikter och frågor är välkomna!
Höstterminens kurs börjar med en introduktion/prova-på-gång den 25 september kl 18.30. Sen får man bra med tid på sig att tänka igenom huruvida man vill gå vidare med kursen som sedan sätter igång ”på riktigt” den 9 oktober kl 18.30-21.00. Vi träffas sedan samma tid varje onsdagskväll  fram till den 4 dec.
Kursen kostar 100 kr och i den avgiften ingår kursmaterial och en lättare middag varje gång.
Anmälan sker till pastor Sara Skepö
Församlingen i Nygårdskyrkan hälsar dig riktigt varmt välkommen!